Inconsolable -- v.2
~!Welcome to Bustani!~
Inconsolable is a Dutch Fantasy Dog roleplay. My apologies, English people!
----------
Fijn je terug te zien of leuk je te ontmoeten!
Inconsolable -- v.2
~!Welcome to Bustani!~
Inconsolable is a Dutch Fantasy Dog roleplay. My apologies, English people!
----------
Fijn je terug te zien of leuk je te ontmoeten!
Inconsolable -- v.2
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.



 
IndexIndex  Laatste afbeeldingenLaatste afbeeldingen  ZoekenZoeken  RegistrerenRegistreren  InloggenInloggen  

 

 Roedels?

Ga naar beneden 
5 plaatsers
AuteurBericht
Breeze
Just reached paradise
Breeze


Aantal berichten : 13
Registratiedatum : 05-03-11

Roedels? Empty
BerichtOnderwerp: Roedels?   Roedels? Emptyza maa 05, 2011 4:47 pm

Ik stoor me een beetje aan deze zin:
"Honden (en wolven) zijn echte roedeldieren"
Honden zijn dus alles behalve roedeldieren...
Terug naar boven Ga naar beneden
xApple
Just reached paradise
xApple


Aantal berichten : 26
Registratiedatum : 05-03-11
Leeftijd : 27
Woonplaats : Onder jouw kussen...

Roedels? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Roedels?   Roedels? Emptyza maa 05, 2011 4:52 pm

Dan is dus de suggestie om dat te veranderen? :3
Trouwens, volgens mij zijn honden wel roedeldieren want ze zien hun gezien ook als een roedel en wilde honden leven ook in een roedel, dus dan lijken het me toch roedeldieren, nietwaar?
Terug naar boven Ga naar beneden
Breeze
Just reached paradise
Breeze


Aantal berichten : 13
Registratiedatum : 05-03-11

Roedels? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Roedels?   Roedels? Emptyza maa 05, 2011 4:56 pm

Waar heb je dat vandaan? Honden zien hun gezin niet als een roedel, maar als een gezin. Als ik op de grond, op mijn rug voor mijn hond gaat liggen, gehoorzaamt hij nog even goed als van te voren. Een "roedel" bestaat uit een vader+moeder+ pups. Een gezin dus, geen roedel. Er bestaat dan ook niet zoiets als rangen in een "roedel", en dus ook geen dominantie, dus ook geen gevechten.

Bovendien, als je er vanuit gaat dat wolven en honden hetzelfde zijn, dan heb je het goed mis. Want er is dan een ding wat je over het hoofd ziet: erfelijkheid. Wolven zijn van nature mensen schuw. Dus hoe kunnen honden dan een roedel vormen met een mens?
Terug naar boven Ga naar beneden
xApple
Just reached paradise
xApple


Aantal berichten : 26
Registratiedatum : 05-03-11
Leeftijd : 27
Woonplaats : Onder jouw kussen...

Roedels? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Roedels?   Roedels? Emptyza maa 05, 2011 5:11 pm

Ik heb er weinig verstand van hoor maar ik weet niet of je de 'Dog Whisperer' wel eens hebt gezien en hij heeft het altijd over roedels en bladiebla en het werkt prima. En volgens mij bestaat er daadwerkelijk iets als rangen in een gezin/roedel (je weet wat ik bedoel Wink); als je in mijn huis een kijkje komt nemen staat mijn moeder overduidelijk bovenaan de roedel, dan komen de rest van de mensen, dan de kat en dán de hond. Het komt waarschijnlijk niet echt overtuigend en als argument over maar als je een weekje bij mij komt slapen ben je wel van gedachte verandert Razz. Maar goed, omdat je dit niet kunt ervaren zal ik kijken of ik wat argumenten op google kan vinden.

Spoiler:

Dit wil er op wijzen dat honden daadwerkelijk roedeldieren zijn.

Spoiler:

Deze is wat mij betreft niet zo belangrijk maar wilde ik er toch even neer zetten Wink

Daarbij denk ik trouwens ook niet dat honden hun gezin als een gezin zien want zo ver gaat hun denkvermogen waarschijnlijk niet maar ik begrijp wel wat je bedoelt. En als jij op je rug op de grond gaat liggen voor je hond denk ik niet dat dat ooit dominantie bij je hond op zal wekken. Ten eerste straal jij nog steeds de dominantie uit, je hond heeft nog steeds respect voor je en je geeft hem bevelen dus dat is ook weer ten teken van dominantie.

En dan dat laatste nog "Wolven zijn van nature mensen schuw." Dat klopt maar honden zijn opgegroeid met mensen en hebben geleerd dat zij voor hen zorgen. (Dan spreek ik natuurlijk niet over alle honden maar dat lijkt me logisch.) Als ze weten dat zij hun niets aan doen en dat ze alleen maar 'lief' voor hen zijn gaat dat mensenschuw toch ook voorbij? Daarbij wil erfelijkheid nog niet zeggen dat je gelijk álles van iemand erft.
Terug naar boven Ga naar beneden
Fiction
Not new anymore
Fiction


Aantal berichten : 75
Registratiedatum : 03-03-11
Leeftijd : 28
Woonplaats : Rotterdam

Roedels? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Roedels?   Roedels? Emptyza maa 05, 2011 5:48 pm

Wat hierboven staat is juist. Honden zikn WEL Roedeldieren. Ik weet niet waarom je denkt van niet. Het staat hierboven al perfect uitgelegd. In elk gezin - roedel - is er een volgorde. De mensen horen de roedelleiders te zijn, de honden de roedel.

Nou ja, ik denk dat het nu wel begrepen is. Honden zijn wel roedeldieren. Smile
Terug naar boven Ga naar beneden
Breeze
Just reached paradise
Breeze


Aantal berichten : 13
Registratiedatum : 05-03-11

Roedels? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Roedels?   Roedels? Emptyza maa 05, 2011 5:52 pm

Honden zijn niet solitair, maar ook geen roedeldieren. Honden zijn officieel Semi-solitair...

Hoe weten zij zo goed dat een hond in roedels werkt? Omdat de wolf hun voorouder is? Dat is hetzelfde als apen met mensen vergelijken in mijn ogen. Deze theorie is op aannemingen gebaseerd, en niet op feiten, dit echter wel. Het bestaat uit 3 hele interessante delen, die over de oorsprong van de hond gaan, wat dus wel op feiten gebaseerd is.

Verder, wil ik even ter sprake brengen dat ik écht op Cesar Millan tegen ben. Er zijn genoeg filmpjes op internet en op TV waarbij hij stroomhalsbanden gebruikt. Of dat nou zo'n goed middel is, is ook te betwijfelen...
Voor de rest is hij niet gediplomeerd, en zuigt hij zo'n beetje alles uit zijn duim. Ik kijk er eerlijk gezegd meestal na om te lachen, maar het is om te huilen als je ziet wat hij die honden aandoet. Vandaag nog:
CM: "De hond is nu kalm en onderdanig"
De hond zat gewoon te hijgen, heel kalm inderdaad...

Wat ik hier mee wil zeggen: zet alsjeblieft CM af, hij vertelt alleen maar onzin, en doet die honden pijn...
Terug naar boven Ga naar beneden
xApple
Just reached paradise
xApple


Aantal berichten : 26
Registratiedatum : 05-03-11
Leeftijd : 27
Woonplaats : Onder jouw kussen...

Roedels? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Roedels?   Roedels? Emptyza maa 05, 2011 6:50 pm

Ik heb de site even doorgelezen maar waarom zou dat niet wijzen op aanneming? Ik denk dat degene die dat geschreven heeft of degenen die zoiets schrijven net zo veel of weinig van honden weten als wat ik heb gepost en dat het net zo goed aanneming kan zijn als wat ik postte. En sinds wanneer zijn honden 'Officieel Semi-solitair' erkent? Daar heb ik nog nooit van gehoord.

Ik wil over CM niet te veel in de discussie werpen maar ik vind dit "En doet die honden pijn..." werkelijk nergens op slaan. Je ziet inderdaad vaak genoeg dat hij die hond een tik met zijn voet geeft maar die hond heeft daar straks geen trauma aan over en nadat hij de hond in behandeling heeft gehad zijn ál zijn problemen dan ook vaak echt over. Ik heb hem verder één keer een stroomhalsband zien gebruiken en dat was omdat een hond steeds in de banden van tractoren beet en de tractor daardoor telkens (bijna) over zijn hoofd aan reed. Hij was al een keer een oog verloren en dan vind ik een methode met een stroomhalsband toch effectiever dan dat dat beest straks geen ogen meer heeft en die tractorbanden niet meer kan zíen. Daarbij legde CM die halsband op zijn hand en testte hem om te kijken of de stroom naar zijn mening niet te sterk was.
Ik heb ook een keer een discussie gezien op 'de wereld draait door' waarbij ook een of andere hondentrainer (ik weet niet precies hoe het heet maar je begrijpt me wel) te gast was en die was daar ook fel op tegen. Ze hebben toen ook een filmpje gekeken met die stroomhalsbanden en die hondentrainer was inderdaad heel boos maar wanneer ze hem vroegen hoe híj het zou oplossen kreeg je geen antwoord. Daaruit maak ík op dat hij die hond af zou laten maken, dan zie ik toch liever dat je die hond met een stroomstoot laat zien wat wél en níet moet ipv dat dier af te laten maken.

En wat ik verder wilde zeggen ben ik vergeten dus je moet het even hiermee doen. :3
Terug naar boven Ga naar beneden
xDivax
Just reached paradise
xDivax


Aantal berichten : 25
Registratiedatum : 04-03-11
Leeftijd : 29
Woonplaats : On board of the Black Pearl *wbw*

Roedels? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Roedels?   Roedels? Emptyza maa 05, 2011 6:54 pm

*zucht* Oke, ik heb niet de gehele discussie gevolgd.

Maar ik wil even 1 ding inbrengen. CLAUD! Hoe lang heb je Jhento nou? Nog geen half jaar, geloof ik.
Je doet alsof je alles van honden weet. Als je dit forum komt afzeiken, ga je gang, maar wel ergens anders please Rolling Eyes. En trouwens. Misschien zijn honden geen roedeldieren, whatever, ze hebben ook geen krachten of mutaties. Er bestaat zo iets als fantasie.

Quinty uit~ En sorry voor het storen.
Terug naar boven Ga naar beneden
Breeze
Just reached paradise
Breeze


Aantal berichten : 13
Registratiedatum : 05-03-11

Roedels? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Roedels?   Roedels? Emptyza maa 05, 2011 7:09 pm

xApple schreef:
Ik heb de site even doorgelezen maar waarom zou dat niet wijzen op aanneming? Ik denk dat degene die dat geschreven heeft of degenen die zoiets schrijven net zo veel of weinig van honden weten als wat ik heb gepost en dat het net zo goed aanneming kan zijn als wat ik postte. En sinds wanneer zijn honden 'Officieel Semi-solitair' erkent? Daar heb ik nog nooit van gehoord.

Ik wil over CM niet te veel in de discussie werpen maar ik vind dit "En doet die honden pijn..." werkelijk nergens op slaan. Je ziet inderdaad vaak genoeg dat hij die hond een tik met zijn voet geeft maar die hond heeft daar straks geen trauma aan over en nadat hij de hond in behandeling heeft gehad zijn ál zijn problemen dan ook vaak echt over. Ik heb hem verder één keer een stroomhalsband zien gebruiken en dat was omdat een hond steeds in de banden van tractoren beet en de tractor daardoor telkens (bijna) over zijn hoofd aan reed. Hij was al een keer een oog verloren en dan vind ik een methode met een stroomhalsband toch effectiever dan dat dat beest straks geen ogen meer heeft en die tractorbanden niet meer kan zíen. Daarbij legde CM die halsband op zijn hand en testte hem om te kijken of de stroom naar zijn mening niet te sterk was.
Ik heb ook een keer een discussie gezien op 'de wereld draait door' waarbij ook een of andere hondentrainer (ik weet niet precies hoe het heet maar je begrijpt me wel) te gast was en die was daar ook fel op tegen. Ze hebben toen ook een filmpje gekeken met die stroomhalsbanden en die hondentrainer was inderdaad heel boos maar wanneer ze hem vroegen hoe híj het zou oplossen kreeg je geen antwoord. Daaruit maak ík op dat hij die hond af zou laten maken, dan zie ik toch liever dat je die hond met een stroomstoot laat zien wat wél en níet moet ipv dat dier af te laten maken.

En wat ik verder wilde zeggen ben ik vergeten dus je moet het even hiermee doen. :3

Nee, zij weten meer. Het is een bekende kynologenclub, en al die dingen zijn door mensen gepost die niet beter weten, en dat kan je ze niet kwalijk nemen...
Het feit dat mensen nogsteeds bijvoorbeeld Royal Canin voeren, terwijl er écht rotzooi en kankerverwekkende stoffen in zitten, en er mensen zijn die KVV voeren, of zelfs NRV en BARF, is toch het bewijs dat er verschillende klasses zijn in kennis? Daarmee bedoel ik te zeggen dat iets op het internet kan staan, maar niet waar is, dat geld ook voor mijn artikel, maar dat is bewezen waar. Semi-solitair houd in dat het sociale dieren zijn, die goed met elkaar kunnen opschieten, en langs elkaar door leven. Maar niet in roedel verband.

Een tik met zijn voet vind ik niet eens zo erg, als Jhento gefixeerd is op een andere hond, dan raak ik hem ook heel even aan met mijn hand, zodat hij even wordt afgeleid, maar wat ik onder pijn doen versta, zijn:
Prikband, schokbanden(Ja, ook bij gevallen waarbij het niet nodig is, en een schokband doet wel degelijk pijn, want die hond beet CM na een stroomstoot, en de hond piepte heel hard. Een schokband heeft meerdere standen, van een vibratie tot een hele harde stroomstoot)
Ophangen(Hij heeft een keer een hond zolang opgehangen aan zijn halfband, tot de hond flauwviel, en op de grond neerviel, toen zei hij ook nog doodleuk "Nu heeft hij zich overgegeven".)
CM heeft voordat hij op TV kwam nog ergere methodes gebruikt, maar daar ga ik jullie niet mee lastig vallen...

Het is bewezen dat een hond positief opvoeden, beter werkt als negatief. Bovendien creëer je een band door positief op te voeden, en dat is toch ook het doel van een hond hebben? Een band krijgen, een leuk maatje? Als je negatief opvoed, dan zal je dat niet 100% lukken...

@Q, wat maakt het uit dat ik Jhento maar een half jaar heb? Ik weet meer als de meeste van jullie ja, maar daarom heb ik me ook 4 jaar ingelezen...
Ik kom slechts met één zinnetje, en ik 'zeik niet het hele forum af', ik heb zelfs meerdere complimenten gegeven, en ik snap ook wel dat hier fantasie in zit, maar het staat er als een feit, en dat klopt gewoon niet.
Terug naar boven Ga naar beneden
xApple
Just reached paradise
xApple


Aantal berichten : 26
Registratiedatum : 05-03-11
Leeftijd : 27
Woonplaats : Onder jouw kussen...

Roedels? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Roedels?   Roedels? Emptyza maa 05, 2011 8:09 pm

Het hoofdstuk over CM sluit ik even af. Ik geloof niet dat hij die hond heeft opgehangen en zo maar dat kunnen we in principe wel over PM of later doen want het hoort eig niet bij het topic.

Ik geloof best dat de mensen uit de kynologenclub behoorlijk wat over honden weten maar wat zegt dat over de stukjes die ik postte? Ja, ik héb het zomaar van internet geplukt maar je hoeft toch niet persé één of andere titel te hebben om iets over honden te weten? Heb jij een titel? Heb ik een titel?

Verder vind ik het overbodig om er een probleem van te maken dat dát zinnetje er staat wat volgens jou en bepaalde mensen niet klopt. Wat mij betreft blijft het er staan, waar of niet. Wat maakt het uit? Dit is geen profesionele hondenkenners RPG.

Wat een lang postje maar niet heus
:3 M'n ma wordt boos, ik moet zo gaan...
Terug naar boven Ga naar beneden
Breeze
Just reached paradise
Breeze


Aantal berichten : 13
Registratiedatum : 05-03-11

Roedels? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Roedels?   Roedels? Emptyza maa 05, 2011 8:13 pm

Bwuahhaha x) Veel succes met je moeder! :3

Nee, natuurlijk niet! Natuurlijk is het geen probleem, maar mijn doel was eigenlijk om te melden dat het foutief was, en dan te kijken wat Doos ermee ging doen, niet om een hele discussie te starten!? Het maakt me niks uit of het er blijft staan, ik wilde het gewoon even melden... Maar goed x)
Terug naar boven Ga naar beneden
xApple
Just reached paradise
xApple


Aantal berichten : 26
Registratiedatum : 05-03-11
Leeftijd : 27
Woonplaats : Onder jouw kussen...

Roedels? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Roedels?   Roedels? Emptyza maa 05, 2011 8:16 pm

Okay, naja, ik heb er niets op toe te voegen behalve dat ik nog steeds denk dat ik gelijk heb net zoals jij dat ook denkt :]

Dankje, ik zal veel succes nodig hebben, ze zegt dat ze me op een theezakjesvouwcursus zet als ik nú niet stop :3
Terug naar boven Ga naar beneden
`Doos;
Admin
`Doos;


Aantal berichten : 97
Registratiedatum : 03-02-11
Leeftijd : 27
Woonplaats : Groningen, Groningen, Nederland, Europa, Aarde.

Roedels? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Roedels?   Roedels? Emptyza maa 05, 2011 8:42 pm

Lol, hele discussie en ik zit gewoon de kat uit de boom te kijken, terwijl het er eigenlijk om ging dat ik er wat van zei.. OTL

Maargoed..
Wat moet ik hier eens op reageren..
Volgens mij is het er bij iedereen met de paplepel in gegoten dat honden in roedels zouden leven en dat een 'roedeltraining' dus ook het beste is voor een hond. Zo ook bij mij, en dat heb je wel gemerkt. Ik weet niet beter en heb het daarom zo gedaan..

Ik vergeet de verdere discussie die ontstaan is even, omdat we hier toch niet veel aan hebben als ik naar je uiteindelijke bedoeling kijk. Want.. Je wil dat ik het aanpas. Maar waar moet ik het dan in veranderen? Ik neem aan dat hier genoeg honden zijn die wel bij een roedel willen gaan en ook genoeg die dat niet willen. Ik ga het voor honden dus sowieso niet verbieden om een roedel te mogen. Aan de bovenstaande reacties kan je wel zien dat de meesten het daar ook niet mee eens zouden zijn. :')

Ik weet eigenlijk niet wat ik hier verder nog mee moet doen. Als je een betere zin weet die ik er kan neerzetten, zal ik eens kijken of ik het aanpas.
Terug naar boven Ga naar beneden
https://inconsolablev2.actieforum.com
Breeze
Just reached paradise
Breeze


Aantal berichten : 13
Registratiedatum : 05-03-11

Roedels? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Roedels?   Roedels? Emptyza maa 05, 2011 8:44 pm

Nee, ik wilde gewoon weten wat jij ervan vond, ik wilde niet dat je het per sé aanpaste x)
Aangezien het in mijn ogen foutief is, ik weet ook dat het heel raar klinkt dat honden niet in roedels leven, en de meeste hondeneigenaren weten dat ook niet ;-)
Terug naar boven Ga naar beneden
`Doos;
Admin
`Doos;


Aantal berichten : 97
Registratiedatum : 03-02-11
Leeftijd : 27
Woonplaats : Groningen, Groningen, Nederland, Europa, Aarde.

Roedels? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Roedels?   Roedels? Emptyza maa 05, 2011 10:03 pm

Oké.. Nou, ik vind het niet nodig om het te veranderen.
Tenslotte blijven de roedels ook.. En ik zou niet weten wat ik er anders van zou moeten maken. =')
is de discussie verder afgesloten, of zijn er nog mensen die hun mening kwijt willen? xd
Terug naar boven Ga naar beneden
https://inconsolablev2.actieforum.com
xApple
Just reached paradise
xApple


Aantal berichten : 26
Registratiedatum : 05-03-11
Leeftijd : 27
Woonplaats : Onder jouw kussen...

Roedels? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Roedels?   Roedels? Emptyza maa 05, 2011 11:41 pm

Nope, mijn mening is al geuit geloof ik. En als het daadwerkelijk foutief is dan doen we gewoon alsof :3
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud





Roedels? Empty
BerichtOnderwerp: Re: Roedels?   Roedels? Empty

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Roedels?
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Inconsolable -- v.2 :: OOC;; COMMUNITY :: SUGGESTIONS;;-
Ga naar: